Nieuw: Afstandsonderwijs van ICT@School

Hoe bereik ik mijn leerlingen als de school gesloten is?

Wij hebben de oplossing voor het werken op afstand, waarmee u tijdens de crisis toch kunt blijven communiceren.

Nu alle scholen gesloten moeten worden door de Coronacrisis, zullen er alternatieven gevonden moeten worden voor het bereiken van de leerlingen. ICT@School heeft hiervoor een kant-en-klare oplossing, waarmee u op een veilige manier het contact met uw leerlingen en medewerkers kunt oplossen. ICT@School heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en vormgeven van afstandsonderwijs binnen een basisschool (o.a. Stichting Rijdende School). Wij adviseren u graag.

Communicatieplatform

Ons communicatieplatform is ontwikkeld voor het middelbaar- en hoger onderwijs, maar is in deze crisissituatie ook uitstekend te gebruiken in het basisonderwijs, voor de begeleiding van meerdere leerlingen tegelijk. U kunt in het platform uw leerlingen uitnodigen, die daarna in de beveiligde afgeschermde ruimte met u en elkaar kunnen samenwerken en communiceren.

Binnen één schoolaccount kunnen verschillende beveiligde ruimtes (bijvoorbeeld groepen) naast elkaar gebruikt worden.

Eenmaal in de beveiligde ruimte kunt u via het delen van een presentatie en/of document of het delen van uw beeldscherm uw leerlingen tegelijk instructie geven. Bij het delen van uw bureaublad kunt u kiezen voor het browserscherm of de app die u wil laten zien. Ze zien dus niet uw hele beeldscherm. Daarbij kunt u ook leerlingen via een online whiteboard met u samen laten werken.

De communicatiemogelijkheden zijn: video, audio, tekst chat, tonen van documenten (o.a. PowerPoint), online whiteboard en het delen van het bureaublad.

Groot voordeel: Voor bovenstaande mogelijkheden is het niet nodig om iets op een computer te installeren. Alle functionaliteit is direct bereikbaar in de Cloud.

Ons platform kost € 0,75 per maand per leerling. U geeft hiervoor per groep die gebruik maakt van het platform het aantal leerlingen op.

U kunt ons platform, na aanmelding, binnen een uur gebruiken. Instructiefilmpjes zijn we op dit moment aan het produceren en zullen op zeer korte termijn op onze website te vinden zijn.

Idyia (net uitgebracht voor basisonderwijs!)

Idyia bestaat uit een leerkracht- en leerlingplatform. Een leerkracht kan in Idyia voor alle leerlingen dag- en/of  weekprogramma’s klaarzetten. De leerlingen kunnen deze in de leerlingenomgeving zien en, nadat ze de opdrachten gemaakt hebben, aangeven hoe de opdracht gegaan is.

Idyia is een programma dat uitgaat van verschillende niveaus in de groep. U kunt de leerlingen per vakgebied aan een niveau koppelen (bijvoorbeeld een leerling in taalniveau 1 en in rekenen niveau 3). Na het door de leerkracht maken van de dagprogramma’s voor de verschillende niveaus, zal er een op maat gemaakt dagprogramma voor elke leerling ontstaan.

Het is binnen Idyia nog niet mogelijk om de opdrachten digitaal te verwerken. Het is een plannings- en evaluatiesysteem voor leerlingen van basisscholen. Idyia is zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te begrijpen.

Op dit moment wordt dit pakket (onder de naam Navileren) door de Rijdende School gebruikt voor het afstandsonderwijs en er zijn meerder pilotscholen die Idyia aan het uitproberen zijn. Mocht u interesse hebben, dan willen wij u het programma graag uitleggen en laten zien via ons communicatieplatform of u kunt de handleiding downloaden en Idyia uitproberen in onze demo-omgeving.

Wij bieden het Idyia platform tijdens de Coronacrisis aan
zonder opstartkosten en, indien gewenst, met een onlinetraining. De kosten per leerling zijn € 1,75 per maand inclusief BTW. U geeft hiervoor per groep die gebruik maakt van het platform het aantal leerlingen op.

De combinatie van beide pakketten geeft vele mogelijkheden
om het onderwijs in een alternatieve vorm voort te zetten al zijn de leerlingen thuis. Ook de leerkracht kan hiermee volledig vanuit huis werken. Teamoverleg is in deze crisissituatie namelijk ook met het communicatieplatform te realiseren.

Idyia uitproberen?​

Wij hebben een demo-omgeving van Idyia klaar staan om uit te proberen.

Leerkrachtinlog:

Inlognaam: tamarahi

Wachtwoord: IDWelkom

Leerlinginlog:

Kies groep 7

Typ de code: 9876

Kies daarna de leerling

U kunt een handleiding downloaden via deze link.

Mocht u meer willen weten over bovenstaande oplossingen of contact met ons willen opnemen, dan kan dat via ons telefoonnummer: 0316 – 444 000 of via mail: info@ictatschool.nl of via de chatoptie op onze website https://ictatschool.nl.

U bent bij ons van harte welkom en samen overwinnen we de crisisproblemen binnen het onderwijs. Maar ook buiten de crisis zijn wij u graag van dienst.